dimecres, 23 de març del 2011

Jo sóc realista

Em situo dins la vessant realista i dono suport a les idees d’Aristòtil.

Posant el simple exemple de la ampolla, crec que la ampolla en sí forma part del Món 1 de Popper. Quan nosaltres mirem una ampolla veiem la seva forma i podem definir els colors. Sabem que res es constant en aquest món, i que tot canvia, però el nostre cervell s’encarrega de que les nostres idees quedin a les nostres ments per un instant.

Si realment la ampolla fos un producte d’una creació intersubjectiva seria massa coincidència que totes les persones haguéssim pres la mateixa imatge de la ampolla, de manera que fóssim capaços de descriure-la sense cap tipus de diferència.

Per això, crec que la ampolla és al Món 1 de Popper i pertany a la realitat.

SARA JULIÁN GONZÁLEZ

2 comentaris:

  1. No estic d'acord amb la idea de que l'ampolla forma part del món 1 de Popper i per tant ets realista. Jo sóc idealista, i considero que l'ampolla forma part del tercer món de Popper, perquè hem sigut nosaltres a partir del món 1 de Popper que hem aplicat la ciència i la tecnologia per crear l'ampolla i per tant aquesta passa a estar al tercer món de Popper. Nosaltres veiem l'ampolla, però ha estat creada a partir de nosaltres, perquè els humans del paleolític no coneixien l'ampolla i per tant no pot formar part del món 1, perquè no sempre ha sigut una realitat.

    Judit Izquierdo

    ResponElimina
  2. jo també sóc realista igual que la Sara i penso que la teva aportació en certa manera s’està contradient des de el meu punt de vista clar. en el paleolític com dius tu ningú creia en l'existència d'una ampolla justament perquè no es podia captar a partir dels sentits una cosa que encara no existia i que no formava part del món 1, però si l'ampolla forma part del món 3 sempre s'hauria cregut en la possible realitat de que l'ampolla existeix. i estic molt d'acord amb l'aclariment que fas, Sara sobre que seria massa casualitat que totes les persones haguéssim pres la mateixa imatge de la ampolla si forma part del mon 3 tot i que mai podrem assegurar si el que percebem cadascú de nosaltres és igual al que perceben els demès

    FERRAN PLANA

    ResponElimina